UST it is – Vuur!

Weer een extra opkomst om de achterstand die we met de Coronastop hebben opgelopen weer wat in te halen. Deze keer zijn we met de Welpen en de Scouts aan de slag gegaan met vuur. Onder leiding van de Explo’s en de RoverScouts heeft iedereen uiteindelijk een heerlijke pannenkoek kunnen bakken op een eigen gemaakt vuurtje.

Maar voordat er een vuur werd gemaakt hebben we de kennis over het veilig met vuur omgaan getest in het spel KAMPVUUR. De letters van dit woord moesten gevonden worden en daarna verdiend worden door het goed beantwoorden van kennisvragen en het uitvoeren van een opdracht.

De kennis was weer op orde, we kunnen veilig vuur maken. Op verschillende plekken op het terrein zijn we in groepjes verschillende soorten vuur gaan maken. De Welpen hadden als uitdaging om een nat touw met een vuurtje door te branden. De Scouts kregen als uitdaging om per groepje een ander soort vuur te maken. Zo werden er een pagodevuur, een pyramidevuur, een reflectorvuur, een stervuur en een herdersvuur gemaakt.

Om de pannenkoeken te kunnen bakken hebben ze nog een Zweedse fakkel gemaakt. Daarop zijn heerlijke pannenkoeken gebakken! Voor onze leden hebben we een compleet fotoverslag gemaakt van deze opkomst. Je moet inloggen met je SOL account om dit te kunnen bekijken.